ایمیل : info@dorsaplusprofile.com
شماره تماس : 09122012776

پروفیل آلومینیومی پنل خورشیدی

خورشیدی
دسته بندی مقالات
برچسب ها

خورشید به عنوان یک منبع انرژی عالی امروزه مورد توجه زیادی قرار گرفته است. با کمک پروفیل آلومینیومی پنل خورشیدی می توان این انرژی تجدید پذیر را دریافت کرد و در مصارف مختلف از آن استفاده نمود. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره این نوع پروفیل های آلومینیومی به دست آورید در ادامه با درساپلاس همراه شوید.

اهمیت استفاده از پروفیل های آلومینیومی در پنل خورشیدی چیست؟


آلومینیوم یک فلز فراوان در پوسته زمین با وزن کم و مقاومت بالا در برابر حرارت می باشد. به همین دلیل برای استفاده از این ویژگی های عالی، آن را با سایر فلزات ترکیب می کنند. از پروفیل آلومینیوم معمولا در ساخت سازه های قاب و اجزای ساختمانی در صنایع خورشیدی استفاده می شود.

پروفیل آلومینیومی یک نوع ماده اکستروژن یا یک ورق پیوسته از آلومینیوم به حساب می آید که مطابق با طراحی های انجام شده در ابعاد مشخصی بریده می شود و سپس پروفیل های دلخواه از آن تولید می شود. برای تبدیل نور خورشید به انرژی تجدید پذیر از این اکستروژن های آلومینیوم استفاده می شود و با ویژگی های فوق العاده ای که دارد امکان موقعیت یابی دقیق و پایداری برای بهبود بهره وری را به دنبال دارد. به همین دلیل است که از آن در ساخت فریم های پنل خورشیدی استفاده می شود. شما می توانید سایر اطلاعات دقیق تر را از کارشناسان ما در درساپلاس دریافت نمایید.

دلایل استفاده از پروفیل آلومینیومی در ساخت پنل خورشیدی چیست؟


فلز آلومینیوم ویژگی های خاصی دارد که بر اساس آن در ساخت پروفیل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و در صنایع گوناگون از جمله تولید انرژی خورشیدی کاربرد دارد. در ادامه برخی از مهم ترین دلایل استفاده از پروفیل آلومینیومی در ساخت پنل های خورشیدی را نام می بریم.

• به منظور محافظت از اجزای انرژی خورشیدی باید از پروفیل آلومینیومی استفاده شود.


• اکستروژن آلومینیوم رسانای بسیار قوی محسوب می شود که از آن به عنوان یک محافظت کننده در برابر صاعقه در زمان رعد و برق ها می توان استفاده کرد.


• از دیگر دلایل استفاده از آن در تولید پنل خورشیدی، مقاومت و استحکام بالای پروفیل های آلومینیومی در برابر خوردگی می باشد.


• استحکام کششی این نوع پروفیل ها زیاد است در نتیجه سازه در برابر برف و باران و … مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

آلومینیومی پنل خورشیدی03

با در نظر گرفتن این دلایل مهم، ما در درساپلاس به تولید انواع پروفیل های آلومینیومی اقدام کرده ایم. شما می توانید راهنمایی های لازم را در این باره از کارشناسان ما دریافت نمایید.

استفاده از پروفیل آلومینیومی در پنل خورشیدی چه تاثیری در تامین انرژی دارد؟


پروفیل های آلومینیوم دارای خواص ویژه ای هستند که باعث می شود آن ها را تبدیل به ماده ای جالب برای شرکت های مرتبط با انرژی خورشیدی کرده است. وزن کم، استحکام و مقاومت زیاد، خواص خوردگی مناسب، رسانای الکتریکی و حرارتی عالی، بازتاب سطحی بالا و همچنین خواص نوری پوشش آندی آن از جمله ویژگی هایی است که توجه این نوع شرکت ها را به خود جلب کرده است.

از پروفیل های آلومینیومی در انواع مختلفی از سیستم های انرژی خورشیدی متمرکز، مجموعه های حرارتی خورشیدی و برق خورشیدی فتوولتائیک استفاده می شود و نقش موثری در آن ها دارد. هر کدام از این سیستم های انرژی خورشیدی کارایی خاصی دارند و سازندگان آن ها با در نظر گرفتن این ویژگی ها و کاربرد سیستم هایشان، از پروفیل های آلومینیومی استفاده می کنند تا بیشترین بهره وری را از آن به دست آورند.

در واقع می توان گفت که پروفیل های آلومینیومی راه حلی فوق العاده و همه کاره در صنایع مختلف می باشد و استفاده از آن در صنعت انرژی خورشیدی نیز بسیار کارا و مفید است. در صورتی که شما در این حوزه فعالیت دارید می توانید پروفیل های آلومینیومی مورد نیازتان را در ابعاد و اشکال مختلف به ما سفارش دهید و از آن ها در قسمت های مختلف سیستم خود مانند قاب های پنل خورشیدی، سیستم های نصب و ردیاب ها استفاده نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در درساپلاس تماس بگیرید تا راهنمایی های مربوطه را دریاف کنید.

آلومینیومی پنل خورشیدی 02

4 مزیت مهم استفاده از پروفیل آلومینیومی در پنل خورشیدی کدام است؟


همانطور که گفتیم فلز آلومینیومی فلزی با فراوانی بالا در پوسته زمین است که دارای خواص زیادی می باشد. ما انسان ها از این خواص فوق العاده فلز آلومینیوم در صنایع و کسب و کارهایمان استفاده های مختلفی داریم. این مسئله به خاطر مزیت های این فلز است. به همین دلیل می خواهیم 4 مزیت مهم استفاده از پروفیل های آلومینیومی در پنل های خورشیدی را به شما معرفی نماییم. این مزایا عبارتند از موارد زیر:

 

1- دارای وزن کم و مقاومت بالا

پروفیل های آلومینیومی وزن کمی دارند در نتیجه حمل و نقل، نصب و … آن ها راحت می باشد. اما در مقایسه با وزن کم دارای مقاومت و استحکام بالایی هستند که باعث می شود در سازه های مختلف از جمله پنل های خورشیدی مورد استفاده قرار گیرند.

2- مقاومت زیاد در برابر خوردگی


از آن جایی که پروفیل های آلومینیومی یک لایه اکسید طبیعی بر روی سطوح خود تشکیل می دهند، در برابر خوردگی مقاومت زیادی را از خود نشان می دهند. این لایه اکسید، از آلومینیوم در برابر خوردگی محافظت می نماید و از زنگ زدگی آن جلوگیری می کند در نتیجه طول عمر سازه ها را بالا می برد. از آن جایی که پنل های خورشیدی در برابر نور خورشید، باران و برف و … هستند این ویژگی برایشان بسیار حیاتی و ضروری به حساب می آید تا طول عمر و ماندگاری آن ها را بالا ببرد.

آلومینیومی پنل خورشیدی 01

3- ساخت راحت و آسان به صورت سفارشی

پروفیل های آلومینیومی را می توان به راحتی به صورت سفارشی تولید کرد تا دقیقا مطابق با نیازها و درخواست های مشتریان باشد. به همین خاطر زمان ساخت و هزینه های مربوط به آن نیز به نسبت کاهش می یابد در نتیجه صرفه های زیادی برای شرکت های انرژی خورشیدی دارد.

4- قابلیت بازیافت


پروفیل های آلومینیومی قابل بازیافت هستند و آن ها را می توان بدون آن که خواص خود را از دست بدهند دوباره استفاده کرد. این مسئله یعنی تولید زباله کمتر و کمک به حفظ محیط زیست که ویژگی بسیار مهمی در صنعت محسوب می شود.

 

در این مقاله درباره پروفیل های آلومینیومی و نقش آن ها در پنل های خورشیدی صحبت کردیم. از مزایا و اهمیت آن ها در این حوزه از صنعت گفتیم. اکنون شما می توانید پروفیل های آلومینیومی پنل خورشیدی مورد نیازتان را از ما دریافت کنید و سایر راهنمایی های لازم را از کارشناسان ما در شرکت درساپلاس کسب نمایید.