ایمیل : info@dorsaplusprofile.com
شماره تماس : 09122012776

پروفیل ناودانی/ پروفیل آلومینیوم U

ناودانی
دسته بندی مقالات
برچسب ها

در ساختمان سازی از انواع پروفیل های آلومینیومی استفاده می شود که یکی از آن ها پروفیل ناودانی یا پروفیل آلومینیوم U می باشد. این نوع پروفیل دارای ویژگی ها و مزایای خاصی است که باعث می شود کاربری آن نیز متفاوت از سایر پروفیل ها باشد. اگر می خواهید بیشتر درباره این نوع پروفیل بدانید در ادامه با درساپلاس همره شوید.

پروفیل ناودانی چیست؟


یکی از انواع پروفیل های آلومینیومی که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد، پروفیل ناودانی نام دارد. این پروفیل از دو بخش جان و بال تشکیل شده است که بخش جان قسمت افقی ناودانی و بخش بال به قسمت عمودی آن گفته می شود. پروفیل های ناودانی یا U شکل، انواع مختلفی دارند و جزء پر مصرف ترین انواع پروفیل های آلومینیومی به حساب می آیند. در ادامه انواع آن را نام می بریم.

انواع پروفیل ناودانی کدام است؟

همانطور که گفتیم پروفیل ناودانی یا پروفیل آلومینیوم U طبق دسته بندی های مختلف دارای انواع مختلفی می باشد. در ادامه به مهم ترین آن ها می پردازیم.

انواع پروفیل ناودانی بر اساس شکل ظاهری


در یک دسته بندی پروفیل های ناودانی را بر اساس شکل ظاهری آن ها به موارد زیر تقسیم می کنند:

• ناودانی آلومینیومی ساده


این نوع پروفیل ناودانی دارای شکل ساده و انعطاف پذیری دارد به همین دلیل محبوبیت زیادی را به دست آورده است. قطر های این نوع پروفیل دارای اندازه های مختلفی می باشد و از 8 تا 16 تا در بر می گیرد و می توان در پوشش سقف های شیب دار، پوشش نمای ساختمان، چهارچوب ساختمان و اتاق کامیون از آن استفاده کرد. ناودانی آلومینیومی ساده مقاومت و استحکام زیادی دارد و نصب و نگه داری از آن آسان می باشد.

• ناودانی آلومینیومی مشبک


نوع دیگر پروفیل ناودانی، مشبک است و ظاهری شبکه ای دارد. از این نوع پروفیل ناودانی آلومینیومی بیشتر در ساخت قفسه های فولادی استفاده می کنند.

 

Stud or U shaped aluminum profile

انواع پروفیل ناودانی آلومینیومی بر اساس وزن


در یک دسته بندی دیگر پروفیل های ناودانی آلومینیومی را بر اساس وزن آن ها تقسیم بندی می کنند که انواع آن ها عبارتند از:

• ناودانی سبک وزن آلومینیومی


این نوع پروفیل ناودانی از آلومینیوم با ضخامت کمی ساخته می شود در نتیجه وزن آن ها کم است. برای استفاده در ساختمان مسکونی، تجاری، و مرمت و بازسازی سازه های معماری معمولا گزینه ای مناسبی محسوب می شوند. از ویژگی های این نوع پروفیل ناودانی می توان به استحکام و مقاومت، طول عمر زیاد و نصب و نگه داری آسان اشاره کرد.

• ناودانی سنگین وزن آلومینیومی


از این نوع ناودانی به علت ضخامت بیشتر آلومینیوم در آن در مواردی که استحکام و مقاومت بیشتر مورد توجه است استفاده می شود. به همین خاطر در سازه های بزرگتر کاربرد دارد.

با توجه به این توضیحات مطابق با نوع سازه و نیازی که دارید باید پروفیل ناودانی مناسبی را انتخاب نمایید تا پروژه ای عالی طبق معیارهای در نظر گرفته شده داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر با درساپلاس تماس بگیرید.

مهم ترین کاربردهای پروفیل آلومینیومی ناودانی چیست؟

پروفیل آلومینیوم U یا ناودانی با توجه به ویژگی های مختلفی که دارد کاربرد های متعددی نیز دارد و در موارد مختلف در صنایع از آن استفاده می شود. در ادامه چند مورد از مهم ترین کاربرد های آن را نام می بریم.

 

• ساخت ستون و خرپا
• اجزای قاب بندی درب و پنجره
• طراحی و ساخت لولا
• نقاط پیچ
• تولید شکاف های پیچ
• عناصر طراحی تزئینی
• لوله و اسکلت سازه ها
• تولید یراق و دستگیره
• استفاده در صنعت ساخت پل
• ساخت ماشین آلات صنعتی
• …

002

با توجه به این که از پروفیل ناودانی یا پروفیل U استفاده های مختلفی می شود ما در درساپلاس همواره سعی می کنیم بهترین و با کیفیت ترین پروفیل های ناودانی را تولید کرده و وارد بازار کنیم تا تمامی نیاز های شما مشتریان عزیز را به بهترین وجه ممکن پاسخگو باشیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

استفاده از پروفیل ناودانی یا U چه مزیت هایی دارد؟

همانطور که در مطالب بالا نیز اشاره کردیم پروفیل آلومینیوم U یا ناودانی انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن ها در بخش های مختلفی از صنایع استفاده می شوند. با توجه به این توضیحات مزیت های زیر را می توان برای این نوع پروفیل آلومینیومی در نظر گرفت:

  • مقاومت و دوام بالا

فلز آلومینیوم بسیار مقاوم و با دوام است به همین دلیل پروفیل های ساخته شده از آن در برابر شرایط آب و هوایی سخت مانند، برف، باران، رطوبت و … می توانند مقاومت خوبی از خود نشان دهند در نتیجه با شرایط مختلف آب و هوایی سازگاری دارند.

  • وزن سبک

سبک بودن ناودانی آلومینیومی باعث شده است در موارد مختلف ساخت و ساز و همچنین صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

  • طول عمر زیاد

پروفیل ناودانی آلومینیومی طول عمر بیشتری نسبت به سایر پروفیل ها دارند در نتیجه از نظرات مختلف از جمله اقتصادی بصرفه می باشند.

  • عدم زنگ زدگی

یکی از مزیت های خوبی که آلومینیوم دارد این است که دچار زنگ زدگی نمی شود. به همین دلیل پروفیل های ناودانی ساخته شده از آن نیازی به نگه داری ضد زنگ ندارند.

  • ظاهر زیبا

پروفیل های ناودانی آلومینیومی یا U سطح صیقلی و براقی دارند در نتیجه باعث افزایش جذابیت های بصری ساختمان ها و سایر سازه ها می شوند و می توان از آن ها در نماهای داخلی و خارجی استفاده کرد.

  • قابل بازیافت بودن

فلز آلومینیوم قابل بازیافت است در نتیجه پروفیل های ساخته شده از آن را می توان دوباره وارد فرآیند ساخت کرد و پروفیل های آلومینیومی جدیدی از آن ها ساخت. این مسئله هم هزینه ها را کاهش می دهد و هم آن که برای طبیعت مفید می باشد.

قیمت پروفیل ناودانی یا پروفیل U چقدر است؟

برای تهیه پروفیل های آلومینیومی ناودانی روند خاصی طی می شود. در آخر نیز پروفیل ناودانی در انواع و ابعاد مختلفی تولید می شود. به همین دلیل قیمت نهایی این محصول با توجه به ابعاد و اندازه آن و نوعی که دارد متغیر می باشد. اگر می خواهید قیمت پروفیل ناودانی مورد نظرتان را بدانید بهتر است با کارشناسان ما تماس بگیرید تا با جدید ترین قیمت ها در این زمینه آشنا شوید.

در این مقاله درباره پروفیل ناودانی یا پروفیل آلومینیوم U صحبت کردیم و از کاربرد ها و مزیت های آن گفتیم. اگر شما تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره این نوع پروفیل های آلومینیومی به دست آورید پیشنهاد می کنیم با کارشناسان ما در درساپلاس تماس گرفته و ضمن دریافت راهنمایی های بیشتر، سفارش خود را ثبت نمایید.